De transportsector staat voor belangrijke uitdagingen

De transportsector staat, net zoals de bouwsector, de komende jaren voor belangrijke uitdagingen. Zo zijn er de strenger wordende milieuregels waar bedrijven aan moeten voldoen. Elektrische vrachtwagens komen al meer op de weg, maar transporteurs zijn nog voorzichtig want het gaat om forse investeringen. Steeds meer steden stellen een milieuzone in waardoor vrachtwagens op diesel de stad niet meer in mogen. Transportbedrijven doen er alles aan om aan de regels te blijven voldoen zodat ze ook in de toekomst de gewenste service aan hun klanten kunnen blijven leveren.

Export over de weg

Vervoer van goederen binnen Europa gaat nog altijd voor het overgrote deel over de weg. Dagelijks zijn ontelbare vrachtwagens onderweg om hun vracht af te leveren. Binnen Nederland, maar ook in andere landen zoals België, Spanje, Denemarken en Italië. Bedrijven zoals Logitrex Cargo Solutions hebben een goede naam hoog te houden en rijden dagelijks voor vaste en nieuwe klanten naar alle uithoeken van de EU en daarbuiten. Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen, maar dat wil niet zeggen dat er geen zorgvuldigheid nodig is. De lokale autoriteiten kunnen altijd een controle uitvoeren van de lading, dus de vrachtbrieven moeten in orde zijn.

Transport vanuit het buitenland

Wat niet iedereen weet is dat Logitrex ook transport vanuit het buitenland naar Nederland verzorgt. Als het even kan wordt dit natuurlijk gecombineerd zodat de vrachtwagen niet leeg hoeft te rijden. Maar voor zorgeloos transport van of naar Letland ben je bij Logitrex in goede handen. Geef het adres door en wat er moet worden opgehaald en onze chauffeur zorgt dat het in orde komt. Uiteraard wordt de zending voor het inladen gecontroleerd op juistheid en volledigheid. Vervolgens vertrekt de chauffeur naar Nederland om de bestelling bij je af te leveren. Het is overigens ook mogelijk om een zending in bijvoorbeeld Duitsland te laten ophalen en deze vervolgens bij een klant in Frankrijk te laten afleveren. Flexibiliteit is een belangrijk speerpunt bij Logitrex.

Hoe ziet de toekomst eruit?

De verwachting is dat in de komende jaren het aantal elektrische vrachtwagens verder zal toenemen. Stoppen met vervuilende diesel is het uiteindelijke doel al zal het nog tientallen jaren duren voordat het zover is dat je die niet meer op de weg ziet. Er wordt zelfs al getest met zelfrijdende vrachtwagens, maar bij Logitrex zit er nog gewoon een chauffeur achter het stuur. Een chauffeur die overigens wel beschikt over een vrachtwagen die is uitgerust met de modernste snufjes om de verkeersdeelname zo veilig mogelijk te laten verlopen. Doel is om jouw zending zo snel en veilig mogelijk ter plaatse te krijgen en het aantal ongelukken met vrachtwagens, waarvan de gevolgen vaak verstrekkend zijn, tot een minimum te beperken. Een punt van zorg is wel dat er een voortdurend tekort aan chauffeurs is omdat minder mensen voor dit mooie en vrije beroep kiezen. Veel transportbedrijven kampen met dit probleem en zoeken daarom voortdurend naar oplossingen om toch te kunnen blijven rijden.