Servicemanager Gemeente Stadskanaal 25-01-2024

  1. Vacatures Stadskanaal
  2. Servicemanager Gemeente Stadskanaal 25-01-2024

Werken in Stadskanaal

 

Introductie vacature 

De gemeente Stadskanaal kenmerkt zich door een mentaliteit van lef, aanpakken en pionieren. Onze ambities vertalen we in drie koerslijnen: "Stadskanaal werkt duurzaam!",, "Stadskanaal leeft!" en "Stadskanaal pakt aan!". Zo vinden we het belangrijk om de economie te verstevigen en meer banen te creëren. We werken hard aan het leefbaar en vitaal houden van onze dorpen en kernen. Gaan we voor kwalitatief goede voorzieningen. Bieden wij ruimte aan het experiment, nieuwe ontwikkelingen en gaan wij voor duurzame oplossingen. Deze koerslijnen willen wij samen met de 32.500 inwoners, ondernemers, instellingen en verenigingen oppakken. Zie jij hierin een uitdaging en wil jij op stimulerende wijze een bijdrage leveren? Dan zoeken we jou! Wij zoeken een servicemanager.

Servicemanager

36 uur

Jij kunt het verschil maken in deze rol! Jij zorgt voor de verbinding tussen de ICT aanbieders en de gebruikers (je collega's). Ben jij in staat om te bemiddelen tussen de belangen van ICT en de dagelijkse business? Lees dan snel verder!

De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen: Dienstverlening, Maatschappelijke Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling & Beheer. De organisatie wordt gevormd door 280 betrokken medewerkers. Voor het team Informatievoorziening zijn wij op zoek naar een service manager.

Wat ga je doen?

Onze huidige service manager gaat binnenkort genieten van zijn welverdiende pensioen en daardoor hebben we een vacature. Als service manager heb je een diverse rol. Je bent dé schakel tussen de gebruiker en de aanbieder. Je draagt zorg voor de kwaliteit van de dienstverlening en je bent het eerste aanspreekpunt voor de teams die ICT middelen gebruiken als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. Je bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening door onder ander audits te begeleiden. Ook inventariseer je bij teams en domeinen op hoofdlijnen wat zij de komende tijd van ICT aan vernieuwingen verwachten.

Om je werk optimaal te kunnen doen onderhoud je een goede relatie met de teams en domeinen, maar ook met externe partijen. Daar waar wenselijk is spreek je hun aan wanneer ze processen niet juist volgen.

  • Voert de regie op ICT (outsourcings)contracten, bewaakt de consistentie van het geheel ervan en de samenhang met de (interne) afspraken en richtlijnen; stemt af met de afdeling Inkoop; adviseert het management hierover.
  • Coördineert en bewaakt de Service Level Agreements en Procesafspraken.
  • Coördineert, in samenwerking met de afdeling Inkoop, (Europese) aanbestedingen van contracten voor ICT-services, voert onderhandelingen over de inhoud en stelt programma van eisen op.
  • Signaleert ontwikkelingen op het vakgebied die van belang zijn en brengt relevante proceseigenaren hiervan op de hoogte.
  • Verzamelt in de organisatie gesignaleerde knelpunten in de uitvoering van vastgesteld beleid en/of beheerskaders, bespreekt deze met proceseigenaren en teamleider informatievoorziening en draagt oplossingen aan
  • Rapportages opstellen voor het management team.
  • Verzamelt de door adviseurs informatievoorziening aangeleverde wensen en behoeften van gebruikers ten aanzien van inrichting en toepassingen van de systemen. Stemt deze af met relevante proceseigenaren en monitort de uitvoering hiervan door de aanbieders.
  • Ontwikkelt beheersinstrumenten en procedures voor het toetsen van diensten van aanbieders en rapporteert daarover aan teamleider informatievoorziening en proceseigenaren.
  • Beheert in grote mate zelfstandig processen op het vakgebied ICT. Levert proceseigenaren concrete gegevens voor de periodieke evaluatie van de processen.
  • Voert zelfstandig voorbereidende en complexe uitvoerende werkzaamheden uit. Beheert hierbij administraties en bijbehorende systemen inclusief eventuele applicatie(s), bewaakt de voortgang van de uitvoering van activiteiten en samenhangende budgetten, pleegt overleg met de direct betrokkenen en verstrekt informatie.
  • Geeft zonodig vakinhoudelijke aanwijzingen aan ondersteunende medewerkers binnen ICT.

Wat breng je mee?

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Aantoonbare ervaring binnen het ICT werkveld
  • Je hebt ervaring met processen binnen het Sociaal Domein
  • Je bent een verbinder, maar ook in staat om te bemiddelen tussen de belangen van ICT en de organisatie
  • Je bent communicatief vaardig, oplossingsgericht en analytisch
  • Je bent van de grote lijnen en niet van de details.
  • Je kunt zowel zelfstandig, als in teamverband werken
  • Je hebt een proactieve werkhouding

Wat bieden wij?

Een interessante, afwisselende functie in een professionele organisatie. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris minimaal € 3.558,- (schaal 10 ) en maximaal € 5.247,- (functieschaal 10, salarisnorm 1 januari 2024) op basis van fulltime functievervulling. We bieden je in eerste instantie een arbeidscontract voor één jaar. Deze kan bij goed functioneren worden omgezet in een arbeidscontract voor onbepaalde tijd. De gemeente Stadskanaal heeft een systeem van toekenning van uitloopperiodieken. Tevens kent de gemeente moderne arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuze budget van 17,05% en de mogelijkheid gebruik te maken van trainingen en cursussen van GoodHabitz. Het betreft een structurele functie voor 36 uren per week (1 fte)

Informatie

Als je vragen hebt over de functie, kun je contact opnemen met Jeep Posthumus, teamleider team Informatievoorziening van de afdeling Dienstverlening. Hij is bereikbaar via telefoon . De wervingsprocedure vindt in- en extern plaats.

Spreekt dit je aan? Stuur dan je motivatie en cv (in Word of PDF), onder vermelding van vacaturenummer 129333 naar . Je kunt reageren tot en met 31 januari 2024. De gesprekken staan gepland op woensdagmiddag 14 februari 2024.

Stadskanaal pakt aan!
Acquisitie naar aanleiding van de vacaturetekst wordt niet op prijs gesteld.

Direct Solliciteren

Servicemanager

  • Organisatie: Gemeente Stadskanaal
  • Afdeling: Dienstverlening
  • Dienstverband: 36 uur

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelServicemanager Ict
Indicatie salaris (min – max]3558 – 5247
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)36 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheLandbouw/Bosbouw/Visserij
LocatieStadskanaal, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.stadskanaal.nl/vacaturesoverzicht/vacature/servicemanager-165

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitstadskanaal.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Stadskanaal en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.